Ir al contenido principal

Actividade 3: Que é a ciencia? Ciencia y seudociencia.

 

Actividade 3: Que é a ciencia?Ciencia e seudociencia

 

1. Que é unha seudociencia?.

E aquela afirmación, creencia ou práctica que e presentada como científica e fáctica, pero e incompatible  con o método científico. ,


2. Busca 3 exemplos de seudociencias e explica en que consisten.

Astrología:E un estudio da posición e os movementos dos astros e a influencia nas personas e nos acontecementos do mundo.

Magnoterapia:E Unha técnica da fisioterapia que utiliza campos magnéticos para restituir o equilibrio bioquímico celular.

Frenología:E unha antigua disciplina cientifica que dedicabasr a estudiar a localización das funciones cerebrais para determinar os rasgos da personalidades e o carácter do individuo estudiado. 

1.Busca nun diccionario ou en internet que significan:Inmunidade,Verificable,Contaxio.Subrayalas no texto.

Inmunidade:Estado de resistenza naturai ou adquirida que posen alguns organismos frente a unha enfermidade o ataque dun axente infeccioso ou tóxico.

Verificable:

2.Qué e unha vacuna?de onde cres que procede este nome?

E un método no que inyectase un virús máis debil e menos dañino para que así o corpo humano acostumase a aquel virus e no momento de inyectar o máis dañino non faille ningún efecto danino hacia o corpo humano.

Procede o nome da vacuna porque a vacuna sacouse da vaca,de aqui ven o nome de vacuna.

Actividade 5: Algúns científicos (Arquímedes)

 Dentro desta primeira unidade do curso chamada A Ciencia e os Científicos imos ver a vida e os descubrementos dalgún deles e empezamos por un que, sen dúbida, vos sona, o grego Arquímedes.

Tedes que facer o seguinte:

1. Na páxina Recursos deste blog lede o texto.

2. Se algo non entendedes preguntade.

3. Facer os exercicios.

4. Coma sempre os corriximos e os pasades ao voso blog.

-Exercicios:

-1.Da fórmula da densidades desespexa V.

Volume=Densidade/masa.

-2.Completa as seguintes frases:

-Para unha mesma densidade se aumenta a masa o volume ...disminuye.

-Para unha mesma densidade se disminúe a masa o volume...aumenta.

-Dous obxectos que pesan o mesmo (mesma masa) pero onde un deles é máis grande,a densidade é ..... igual.

-Un taco de madeira e un anaco de ferro pesan o mesmo.Cal terá maior volume?

A madeira porque o ferro dun mesmo tamaño pesa máis que dun que e de madeira do mesmo tamaño,entón para compensar isto a madeira ten mesma masa ao ser dun volumen máis mayor.

-3.O aceite ten menor densidade ca auga.Explica científicamente que quere dicir isto.

O auga o ter isto ten maior densidade ca o aceite pero menor masa,porque o aceite e máis compacto.

Actividade 8: A historia do número 1 

1 - Cales son as evidencias máis antigas de que os humanos sabían contar?

 -As evidencias máis antigas son as marcas nos osos o que chamabase barcar.

2 - En que civilización ou civilizacións aparecen as primeiras probas de operacións aritméticas? Cales son?

3 - Que mátemáticos da antiga Grecia aparecen no documental? e romanos?

4 - A que número actúal corresponde o seguinte número romano: MCMXXVII.

5 - Onde, según o documental foi descuberto o número 0? é esto certo?

6 - Hoxe en día en todo o mundo se emprega a numeración decimal baseada no 0,      1, 2... como chegou a Europa?, en que século? a que numeración substituíu? 

7- De onde proceden e que significan as seguintes palabras: diezmar, bancarrota

 

Actividade 9: O número 0

1. Que é o 0 posicional? 
 
- É un sistema de numeración posicional,necesitamos un uso do cero especializado para saber que no 2022 non aparezacan lugares de decenas e non sexza o mesmo que 222.

2. Cales foron as primeiras civilizacions en empregalo? como chegou a Europa?
 
-Foron os babilonios e os maias,formaron independientemente o cero.Os primeiros foron quenes chegaron a India,onde evolucionó pra ser un numero pleno e dereitol.
 
3. Pensás que o 0 foi imprescindible para facer operacións complexas? Pon un exemplo.
 
-Os avances das matemáticas renancentista se fixeron se3n cero.
 
4. Agora una pregunta de pensar e entender. Podemos dividir un número entre 0?, e 0 entre 0?
 
-
 
5. O número 0 é par ou impar? Matemáticamente como sabemos se un número e impar?

-E par,o dividir un número enteiro entre 2,o resto so pode ser 0 e 1e 0 entre 2 da como cociente 0 e como este 0.Por tanto e par.


Unidade 2: O LABORATORIO - Actividade 11 

  1. Le con atención na imaxe seguinte, logo no teu blog fai dous grupos segunda súa perigosidade (alta e baixa), e describe brevemente cada un de xeito que o podas estudar cara ao exame.

-Perigosidade baixa:Explosivo,comburente,irritantes.

-Perigosidade alta:Extremadamente inflamable,fácilmente inflamable,múy tóxico,nocivo,corrosivo e peligroso para o medio ambiente.

2. Cando estiveches en cursos anteriores nun laboratorio cumplíronse estas normas? Se fixo algunha actividade considerada de risco? Cal?

-No instintu que iva o ano pasado non ibamos a facer catro cousas e se era un pouco perigoso había que ter coidado,e neste curso ainda non fixemos nada.

3. Nunha situación coma a do COVID que outras normas para evitar riscos terías que cumprir?

-Nos colocaban mamparas,unha distancia previa e mascarela.

 

Actividade 12: Algúns científicos (Marie Curie)

Continuamos estudando cientificas, neste caso Marie Curie.

Tedes que facer o seguinte:

1. Procurar información en internet sobre a científica: onde e cando naceu e morreu; en que ciencia/s destacou; que premios obtivo na súa traxectoria.

-Naceu no 7 de novembro de 1876 en Varsovia,Polonia.

-Morreu no 4 de xullo de 1934 en Passy,Francia.

-Destacou na física, matemática e química.


 

2. Que é a radioactividade?

A radioactividade e un fenómeno físico natural,polo cal algunhas sustancias ou elementos químicos chamados radiactivos, emiten radiacions que teñen a propiedade de impresionar placas fotográficas, ionizar gases, producir fluorescencia, atravesar corpos opacos a luz ordinaria.

3. Que son o polonio e o radio?, de onde veñen os seus nomes?.

E un semimetal sólido de color gris plata que pode encontrarse na natureza en forma de dous alótropos.Coñecense 41 isótopos diferentes con masas atómicas entre 187 e 227.O isótopo de masa 210 es o máis abundante e desintegrase emitindo unha partícula alfa.E un semimetal sólido de color gris plata que podese encontrar na natureza en forma de dous alótropos.Coñecense 41 isótopos diferentes con masas atómicas entre 187 e 227.O isótopo de masa 210 e o máis abundante e se desintegra emitindo unha partícula alfa.

O plonio chamase asi porque o denominaron por o país de orixen de Marie Curie, Polonia.Nesa etapa da historia non existía todavía como país independente.O 21 de diciembre de ese mesmo ano deron a coñecer o descubrimento de outro elemento:o radio,proven do latín radius e significa rayo.

4. Indica unha aplicación boa e outra mala da radioactividade.

A boa e a obtención de enerxía eléctrica,procesos médicos de diagnóstico e tratamento de enfermidades,múltiples aplicacions industriais,agricultura, arqueoloxía,bioloxía entre moitas.

As malas son efectos a largo plazo na saude da exposición da radiación e a contaminación por radiación.As persoas que reciben dosis elevadas de radiación poden ter un riesgo maior de ter cáncer en etapas posteriores de sua vida,dependendo do nivel de radiación o que estiveron expostas.

 

5. Unha vez contestado todo, busca unha imaxe de Marie Curie e insértala na entrada do blog.

 


 

 

 

 

 

 

Actividade 13: O traballo no laboratorio. 

Na aula virtúal da materia tedes unha presentación sobre como sedebe de traballar no laboratorio.Tedes que:

- Acceder a aula virtúal. Atopar a Unidade 2: O laboratorio. Ir á presentación chamada "O traballo no laboratorio"dentro e mirar a presentación.

- Contestar as seguintes preguntas: 

    1. Indica, alomenos, tres precauciones que debemos de ter ao traballar con productos químicos?.

1-Mantener ordeados os materiais,instrumentos e productos químicos.

2-Tirar os produtos de desecho o seu recipiente correspondente.

3-Manter a zona de traballo despexada e limpa.


    2. Se necesitamos quentar algunha substancia como debemos de facelo?

 Un metodo e o mechero bunsem:Para calentar sustancias.Regulamos a entrada do aire e así logramos a llama ben oxixenada.Son instrumentos que usanse para magnitudes físicas,por un proceso de medición.

    3. Que debemos facer cos refugallos que queden unha vez rematada a práctica? 

Almacenanse en recipientes específicos convenientemente señalizaos e retiranse seguindo procesos.Se esterilizan e incineranse.Para a eliminación consideranse as suas características fisico-químicas,como a sua actividade radiactiva e vida media (tempo de semidesintegración).

    4. Como se recomenda ir vestido cando se fan prácticas? 

O uso de bata e obligatorio,ten que etar pechada e non se utiliza fora do laboratorio.Hay que levar calzado pechado.Utilizanse guantes para protección das manos.O pelo largo ten que estar sempre recollido.

    5. Para que serven os pictogramas que atopamos nos produtos químicos? 

Servem para transmitir información sobre o dano que fai cada sustancia o u mezcla pode provocar a saude das personas consumidoras ou o medio ambiente.

    6. Cal é o protocolo de actuación en caso de accidente?
Retirar os productos químicos inflamables que estén cerca do fuego.Non utilizar auga para extinguir o fogo da inflamación do disolvente.

Actividade 14: O material do laboratorio.

   
 

Na aula virtúal da materia tedes unha presentación sobre o material que hai no laboratorio. Tedes que:

- Acceder a aula virtúal. Atopar a Unidade 2: O laboratorio. Ir á presentación chamada "O material do laboratorio"dentro e mirar a presentación.

- Contestar as seguintes preguntas: 

1. Fai unha lista co material que hai no laboratorio. de cada un tes que poñer o nome e para que se emprega. Fíxate ben nas imaxes pois o terás que recoñecer cando vaiamos o laboratorio.

-Balanza:Usase pra medir a masa.A sensibilidade so chega o centígramo.

BALANZA DE LABORATORIO ANALÍTICA CAPACIDAD 1200 gr PRECISIÓN 0,01 gr,  comprar online

-Probeta:Recipiente cilindríco cm3 ou en ml.Feito de plático ou vidrio que mide de 25ml a 5l.
Probeta graduada 50 ml clase A 
 
-Pipeta:Tubo de vidrio graduado que serve pra medir volúmenes con precisión.
Pipeta de Plastico 5ml, Medicion de Fertilizantes Precisa 
 
-Bureta:Tubo medido en cm3 que mide o volumen líquido.Ten unha chave que controla o volumen para pasalo exactamente a outro recipiente.
 Duran 24 329 27 Bureta con recto NS de gallo y cristal de pollito, clase  AS, latencia 30 Segundos, volumen 10 ml (2 unidades) : Amazon.es:  Industria, empresas y ciencia 
 
-Matraz erlenmeyer:Recipiente con forma cónica de virdrio.Leva nel as mezclas de líquidos.
Matraz Erlenmeyer (1000 ml) - La Cabaña del Cervecero 
 
Vaso de precipitados:Recipiente de vidrio para disolucions.
Vaso de precipitados forma baja con doble escala para uso intensivo,  GLASSCO - Labbox España 
-Frascos:E para conter líquidos.Ten tapón de goma,isto fai que conteñan gases por un largo tempo.
 
Frasco De Vidrio Con Tapón De Corcho Aislado Sobre Fondo Blanco Botella  Vacía Con Sombra Imagen de archivo - Imagen de licor, retro: 172096049 
-Tubos de ensaio:Tubos que serven para pequenas reaccións.Matense na guadrilla.
Tubo de Ensaio de Vidro com Tampa de Rosca | GLASSLAB 
 
-Vidrio de reloxo:Utilizase para medir pequenas cantidades de sólido.
Vidrio de reloj - leboriz 
 
-Capsula de porcelana:Quenta suatancias a altas temperaturas.
 
Cápsula de evaporación de porcelana fondo redondo Premium Line - Labbox  España
 
-Pinza metálica:Suxeitan matrazes de distinto tipo,van suxeitas por unha barra de noz e unha barra con soporte.
Pinza metálica
 
-Rexilla de amianto:Ten un aro metálico que suxeita matraces quye teñen un líquido que querese quentar.
Tela metálica con fibra 20x20 cm - Material de Laboratorio
 
-Aro metálico:Suxeita material de vidrio que conteña líquido pra quentar.
Laboratorio Cevallos • ARO METALICO 10 CM CON NUEZ
 
 -Cucharilla metálica:Toma pequenas cantidades de sólidos.
Cucharas - cucharas dosificadoras y medidoras, cucharas para muestras,  cucharas espátula, cucharas de recogida de muestras - Muestreadores, bombas  para barril, material de laboratorio, equipos de trasiego - Bürkle GmbH
 
-Mortero:Tritura sólidos en partículas pequenas.
 
Mortero de porcelana con pico 150ml 
-Pera de pipeteo:Serve para aspirar líquidos.
Pera de goma 3 vías - Material de Laboratorio
 
-Bomba de pipeteo:Tamén utilizase para asprar líquidos,pero con outro mecanismo.
DESON Bomba Pipeta, Bomba Manual para Pipetas 10ml, Verde : Amazon.es:  Industria, empresas y ciencia
-Embudo:Feito de vidrio ou plástico que traspasa líquidos a outros recipientes.
✓ Embudo de Vidrio de Borosilicato | plata coloidal
-Frasco lavador:Conten auga destilada que podede usar nun proceso.
Frasco lavador de cuello estrecho - Labbox España 
 -Soporte:Suxeita o material do laboratorio.
Soporte de laboratorio para matraz de SAN, soporte de laboratorio para  laboratorio, 30 cm de alto : Amazon.es: Otros Productos 
 -Embudo de decantación:Nun extremo ten unha boca estrecha pechada por un tapón,no outro lado,ten unha chave que abrese e pechase.
Embudo de decantación cónico con llave de PTFE, GLASSCO - Labbox España 
2. No laboratorio do IES temos outro material: mecheros Bunsen, centrifugadora ou placas Petri, por exemplo. Busca para que serve este material.

 -Mecheros bunsen:Tubo enroscado a un pe metálico e conectado por unha goma a espita do gas que encontrase sobre a mesa do laboratorio.Na parte inferior do tubo vertical hai un anillo metálico móvil para regular o paso do aire e unha chave para regular o paso do gas.

-Centrifugadora:Serve para a separación de mostras que querense para analizar o laboratorio por a fuerza centrifuga para acelerar a decantación dos componentes ou fases,por o nivel de densidade que conteña a muestra.

-Placas Petri:Ferramenta utilizada en laboratorios,para fines como o crecemento de bacterias ou microorganismos. 

Actividade 15: Outro material de laboratorio.

 Lóxicamente o material que podedes atopar nos laboratorios do instituto é moi básico, pois a súa función non é a de investigar senón a de complementar as materias de ESO e bacharelato.

Nesta actividade ides a ampliar a información sobre outros materiais máis complexos e especializados que forman parte de laboratorios relacionados cos contidos da materia..

Instrucións:

- Escolle 5 aparatos dos indicados a continuación. Busca as súas imaxes en internet.

- Fai unha entrada no teu blog e "colga" as imaxes deixando un espazo entre elas. Logo, nese espazo, indica: nome do material e para que se emprega. Procurade que sexan do mesmo estilo (tamaño, visibilidade, descrición ...)

O material a buscar é:

- Axitador magnético:Dispositivo electrónico que utiliza un campo magnético para mezclar un solvente e un ou máis solutos.

AGITADOR MAGNETICO DIGITAL con calefacción

- Autoclave:recipiente metálico de paredes grosas con peche hermético que permite traballar con vapor de auga a alta presión e alta temperatura que esteriliza instrumental. 

Autoclave de Laboratorio – TP – Laboratorio Químico

- Centrifugadora:Serve para a separación de mostras que querense para analizar o laboratorio por a fuerza centrifuga para acelerar a decantación dos componentes ou fases,por o nivel de densidade que conteña a mostra.

La pequeña centrifugadora Hettich EBA 200, 1.182,00 € 

 

- Espectrofotómetro:Instrumentos de medición do color que usanse para capturar e evaluar o color.

Jenway™ Espectrofotómetro de doble haz variable Altura: 200mm  Espectrofotómetros | Fisher Scientific

- Incubadora:Almacena e acondiciona o ambente,para desarrollar os microorganismos,por a temperatura,presión e circulación do aire.

Incubadora de laboratorio - Incudigit-TFT series - J.P Selecta - de  convección natural / digital

- Microscopio:Observase elementos que non poden observarse ou son invisibles,polas lentes,visores e raios de luz,que acercan ou agrandan a imaxen en escalas convenentes para a examinación e análisis.

Bresser Biolux microscopio para estudiantes | Lidl

 

- Multímetro.

- Termómetro.

 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 46: Ciclos de cociña e de sanidade.

  1 - Define: emulsión, xelificante. -Emulsión: Sustancia química que recubre as películas fotográficas e está formada por sal de prata emolsionada con xelatina. -Xelificante: Sustancia que da textura a un producto alimenticio mediante a formación dun xel. 2 - Busca en internet. Cal é a diferencia entre un medicamento, principio activo e excipiente? -Principio activo:A materia ou porción dun medicamento a que atribuyese unha actividade apropiada para constituir un medicamento.   -Excipiente:Sustancia desprovista de actividade farmacolóxica previsible que añade un principio activo pra facilitar su vehiculización e administración e así formar o medicamento. 3 - Define as seguintes técnicas de diagnose: radioterapia, endoscopia, TAC -Radioterapia: Tratamento médico de algunhas enfermidades que consiste na utilización e a aplicación de raios,os raios X. -Endoscopia: Exploración ou exame visual das cavidades ou conductos internos do corpo humano mediante un endoscopio.  -...

Actividade 42: A teoría cinética da materia.

 Na presentación que está na aula virtúal sobre A materia un dos apartados máis importantes é o da T eoría cinética da materia que nos permite explicar os cambios de estado da materia dende un punto de vista dos átomos. Nesta entrada ides a repasala. 1- Como explica a teoría o estado líquido. N este estado as forzas entre as partículas son máis débiles que no sólido o que implica que éstas teñan liberdadd de movemento,así as partículas están dotadas de movementos de vibración,rotación e traslación.As partículas aún manteñen cercanas unhas a outras. 2 - Que lle pasa a unha barra de ferro cando se somete a altas temperaturas de acordo con dita teoría.. Esta enerxía que aplicase fai que os átomos do metai comencen a moverse a maior velocidade e vibren de maneira acelerada. 3 - Por que nunha bombona de butano (que é un gas) ao movela sona como si tivera líquido no seu interior.  O tanque sona como si tivera dentro un líquido,porque o gas está en estado líquido.E está nese estad...